איך נדאג להפצת הפונט?

אנחנו מפתחים פונט פתוח, השחרור מהגבלות ההפצה של "כל הזכויות שמורות" אמור לקדם את ההפצה של הפונט, אבל חשוב להגיד שזה לא מספיק. לא מספיק לשחרר את הפונט תחת רשיון פתוח. חשוב גם לדאוג להפוך אותו לזמין ולמצב אותו כבחירה מועדפת כפונט מסך. אנחנו מזהים כרגע מספר אפיקי הטמעה:

הורדה ישירה

הפונטים יהיו זמינים להורדה הן כקבצי פונט לשימוש אופליין והן בפורמט לווב עם דוגמאות שימוש.

שירותי אירוח

אנחנו נמצאים בקשר רציף עם גוגל ווב פונטס. גוגל ישמחו לארח את הקבצים ולספק אותם להטמעה פשוטה בלינק ישיר. במידה דומה יהיה נכון גם ליצור קשר עם שירותי אירוח פונטים אחרים כמו Typekit ודומיהם.

הפצה במסגרת מערכות הפעלה

היהלום שבכתר הוא ללא ספק הטמעה במסגרת מערכות הפעלה. אם הפונט יהיה זמין במערכת ההפעלה עצמה אין ספק שהשימוש בו יגדל והמרכזיות שלו תתחזק. לצורך העניין אנחנו מנסים למצוא את האנשים הנכונים בצוותי הלוקליזציה של מיקרוסופט, אפל ואובונטו (ומשם שאר הפצות לינוקס). כמו כן בכוונתנו להחזק את הקייס לטובת השימוש בפונט במכשירים ניידים (iOS, Android, Windows Mobile וכו').

גליפים לועזיים

אם יתאפשר לנו (ע"י תמיכה חיצונית נוספת) נשמח להוסיף גליפים לועזיים לפונט, דבר שיהפוך אותו לרלוונטי לקהל הרבה יותר רחב וייצר עניין בו הן בקהילת העיצוב הבינלאומית והן בזו המקומית (כשגריר של עיצוב טיפוגרפי ישראלי). יצירת הגליפים הלועזיים חשובה במיוחד כצעד הפוך מהרגיל – יצירה של אות עברית ורק אח"כ התאמת אות לועזית אליה. המהלך ההפוך שבו אות עברית מתחקה אחרי אות לועזית יוצרת לעיתים קרובות התפשרויות בעייתיות על אופיה העברי של האות.

קרוב לודאי שיש עוד אפיקי שימוש והפצה שיכול להיות נכון לעשות בהם שימוש, אנחנו נמשיך לחקור אותן לאורך תהליך הפיתוח. נשמח להצעות נוספות גם בתגובות.

חשיפה לקהילה

[עריכה 28.12]
הצעות מאנשי איגוד האינטרנט:

  • פרסום ידיעה לעיתונות.
  • פרסום בבלוגים בתחום העיצוב והקוד הפתוח.
  • הצגת הפונט בבתי ספר לעיצוב וכדומה (ובכלל, בפורומים של קהל היעד).
  • ארגון מפגשים להצגת הפרויקט וכדומה.

תגובה אחת על הפוסט “איך נדאג להפצת הפונט?

כתיבת תגובה